29 Junio 2021
Laura Botigué is a Ramón y Cajal Fellow and Group Leader of the "Genomics of ancient crops and domestication" at the Centre for Research in Agricultural Genomics (CRAG).
16 Junio 2021
Juan Carlos Montesinos began his scientific career as cell biologist at the University of Valencia (Spain) in the group of Dr. Fernando Aniento and Dr. Maria Jesús Marcote, where he completed his PhD in Biotechnology in 2014. After that, he started as postdoc in Dr.
09 Junio 2021
Isabel earned her Ph.D. in 2008 and, after completing postdoctoral training at MSU, she joined Algoma University in 2011 at the rank of Assistant Professor.
02 Junio 2021
Prof Hao YU is currently Provost Chair Professor & Head of the Department of Biological Sciences, National University of Singapore (NUS), and Board Director & Temasek Senior Investigator of Temasek Life Sciences Laboratory.
26 Mayo 2021
Jorge Casal undertook his early studies at the University of Buenos Aires (UBA), where he completed his MSc in 1987. Then he moved to the University of Leicester (UK) where he completed his PhD in 1989.
12 Mayo 2021
Ignacio Rubio-Somoza is since 2016 the PI at the Molecular Reprogramming and Evolution (MoRE) at the Centre of Research in Agricultural Genomics (CRAG, Barcelona, Spain).
04 Mayo 2021
Maintenance of water homeostasis is a fundamental cellular process required by all living organisms. While osmo-signaling pathways have been defined in bacteria, yeast and animals, how plants orchestrate adaptive responses remains at its infancy.
cole
19 Febrero 2020
Un grupo de 21 alumnos de 2º de bachiller y dos profesores del Colegio San Pedro Pascual de Valencia han visitado el pasado martes el IBMCP.
yuri
17 Febrero 2020
El viernes 21 de febrero, el Prof.
11F
10 Febrero 2020
El martes 11 de febrero, 21 investigadoras del IBMCP se trasladarán a diferentes Centros Educativos de Valencia, Alicante y Albacete para visibilizar el trabajo de las mujeres en la Ciencia a través de charlas y talleres.
Lois
05 Febrero 2020
El viernes 14 de febrero, María Lois, del Centre for Research in Agricultural Genomics (CRAG, Barcelona), impartirá el seminario titulado: SUMO conjugation in vivo: a molecular evolution history.
ester
24 Enero 2020
El viernes 31 de enero, Ester Marco Noales, Investigadora del Centro de Protección Vegetal y Biotecnología del Instituto Valenciano de Investigaciones Agrarias (IVIA), impartirá el seminario titulado: Xylella fastidiosa: ¿Amenaza global de una bacte
visita
21 Enero 2020
Dentro de las actividades divulgativas organizadas por el IBMCP para este curso, un grupo de 20 alumnos de 2º de bachiller y dos profesores del IES Penyagolosa de Castelló han visitado hoy el Instituto a pesar del temporal que nos afecta durante estos días y la
Elena
08 Enero 2020
El viernes 17 de enero, Elena Baena-González del Instituto Gulbenkian de Ciencia (Portugal) impartirá el seminario titulado: Regulation of plant growth by SnRK1 kinases.
visita
17 Diciembre 2019
El día 17 de diciembre visitaron el IBMCP un grupo de alumnos de 4º de la ESO del Colegio El Pilar.